ساخت آپارتمان، مجتمع مسکونی

ساخت آپارتمان، مجتمع

معماری تلفیق هنر و علم در طراحی و ساخت ایدههای مطرح شده است معماری غلبه تصور و تخیل بشر بر روی مواد و مصالح روشها و افراد می باشد تا بشر بتواند زمین را در تصاحب خود درآورد. همچنین هنر معماری تجربه یک حس عالی است که انسان خود را در جهانی از ساختههای خود تجسم کند همیشه با کمک تیم حرفه ایی طراحان و معماران خود میتواند در پروژههای معماری و ساخت آپارتمان این حس را در کارفرما و مشتریان خود به وجود آورد که این خود نیز
از افتخارات ما می باشد.

صفر تا صد ساخت آپارتمان

در ادامه با ما همراه باشید تا با فازبندیهای ساخت یک آپارتمان بیشتر آشنا شوید
۱- فاز صفر
اولین قدم در اصول و قوانین معماری و ساخت آپارتمان ، فاز صفر نام دارد.
1. انتخاب زمین

2. شرایط زیست محیطی

3. شرایط خاک

4. طرح تفضیلی نوع و شرایط کاربری زمین

5. برآورد هزینه و بودجه

سوال مهم آیا توانایی ساخت صفر تا صد پروژه را داریم؟ در صورتی که همه شرایط فوق مورد تایید بود، قدم محکم تری را بر خواهیم داشت.

۲- فاز یک

مرحله بعدی که فاز ۱ عنوان میشود انتخاب پیمانکار ناظر و طراح .است همزمان نقشههای سازه را بر اساس نیاز کارفرما و شرایط موقعیت زمین و ساخت جهت ارائه به شهرداری در خصوص تایید دستور نقشهها و مراحل دریافت اخذ جواز ساخت اقدام میکنیم.
پس از تاییدیه های لازم توسط شهرداری منطقه جواز ساخت صادر خواهد شد.

3- گود برداری و اجرای فونداسیون

در صورتی که بنا قدیمی باشد ابتدا تخریب و سپس گودبرداری بر اساس نقشههای سازه اجرایی انجام میشود. پس از آن طبق نقشه رنگ ریخته و کندن و اجرای فونداسیون مش بندی و آرماتوربندی صورت میگیرد و بتن ریزی داخل فونداسیون هم زمان با آزمایش بتن اجرا میشود.
لازم به ذکر است در زمان تهیه نقشه های سازه (فازا) مشخص میشود که اسکلت فولادی یا بتنی است. اگر اسکلت فولاد ،باشد حتماً باید حین بتن ریزی صفحه ستونها با دقت نصب شود اگر اسکلت بتن بود ستون ها از داخل فونداسیون مش بافته میشود پس از قالب بندی ستونهای بتنی اجرا شده و بتن ریزی انجام میشود. اگر اسکلت فولاد ،باشد سازههای فولادی طبق نقشه سایز و برش در کارگاه یا کارخانه ذوب آهن انجام می شود. سپس به محل پروژه انتقال ،داده با جرثقیل مهار شده و همزمان توسط اسکلت کار با پیچ یا جوش متصل میشود که از لحاظ استاندارد پیچ توصیه میشود. پس از آن مرحله اجرای سقفها خواهد بود که انواع مختلف دارد ،تیرچه عرشه فولاد دال بتنی وافل و … بر اساس نوع سازه و بودجه کارفرما پیشنهاد می.شود با اجرای سقف ،طبقات همزمان بتن ریزی انجام میشود و هر طبقه به همین صورت پیش می رود.

۴- دیوار چینی

می توان جهت تسریع در روند پروژه هم زمان با زدن سقفها از پایین ترین سطح ساختمان شروع به دیوار چینی کرد. طبق نقشه اجرایی پیش رفت و دیوارهای اصلی و داخلی را با بلوک هبلکس یا سفال انجام داد که پیشرفت فیزیکی مطلوبی حاصل شود.
سبک معماری در طراحی ساختمان
نکته بسیار مهم و جذاب که البته باید در ابتداء تهیه نقشه های فازا در نظر گرفت سبک معماری در طراحی ساختمان است. طراح باید هنرمند و ایده پرداز باشد تا طرحی بزند که هم بتواند از شکستها استفاده بهینه ببرد و هم از سادگی و یکنواختی مشابه اکثر ساختمانها به دور باشد تا فضای ساختار شکنانه تولید کند. مثلاً گوشه ای دنج و آرامش بخش جهت مطالعه و نوشیدن قهوه که حس خوبی به انسان دهد که میتواند با هنر طراح به
اجراء گذاشته شود.

۵- تاسیسات (قلب ساختمان)

از موارد بسیار مهم که معمولاً به صورت جدی دیده نمی شود تاسیسات است که قلب یک ساختمان محسوب می شود. تاسیسات شامل لوله کشی آب و فاضلاب گاز برق و سیستم سرمایش و گرمایش است.
اگر کارفرما در ابتداء تهیه نقشههای ساختمان موافقت کند فضایی را به عنوان رایزر در نظر میگیریم. با این کار می توانیم کلیه تاسیسات ساختمان را از آن مسیر عبور دهیم این کار بسیار کمک بزرگی به ساکنین آینده آن ساختمان خواهد
کرد و در هر زمانی دچار مشکلی در سیستم تاسیسات شدند با دسترسی راحت بتوانند ایراد را مرتفع کنند.

۶- نازک کاری

شامل گچ و خاک گچ کاری دیوارها و سقف و اجرای سقف کاذب رابیتس) یا (کناف که هرکدام بستگی به بودجه و سرعت عمل دارد.
پیشنهاد میشود از کناف استفاده شود زیرا هم وزن و بار وارده کمتر سرعت عمل بیشتری دارد و هم اجرای چراغ های خطی دریچه های تهویه مطبوع ، و اسلوت سقفی میسر میشود که جلوه بسیار زیبایی خواهند داشت. سپس اجرای سنگ دیوار و کف پارکینگ و طبقات و سرویسها انجام میشود همه این موارد باید کاملاً تراز و با شیب استاندارد، بسیار با دقت و تمیز اجراء شود که هنر نصاب حرفه ایی را میطلبد.

7- نما ( ویترین ساختمان )

از موارد بسیار مهم و به اصطلاح ویترین ساختمان نمای آن است که حتما باید از طراح حرفه ایی و ایده پرداز استفاده شود این مورد مستلزم هزینه و زمان کافی خواهد بود تا با طراحی هنرمندانه و جذاب بتواند برای خریدار دلربایی کند در نهایت نیز حس و حال خوبی را به خریدار القاء کند.

8- نقاشی

با به اتمام رسیدن نما سنگ و سرامیک و اجرای سقفهای کاذب کم کم به مراحل پایانی پروژه ساخت نزدیک میشویم. سپس مرحله نقاشی شروع میشود و حتماً باید از نقاش حرفه ای و تمیز کار استفاده شود. این مرحله بستگی به سلیقه و بودجه کارفرما دارد اگر تلفیق رنگ و پتینه و یا کاغذ دیواری استفاده کند، بسیار متفاوت و جذاب میشود و از یکنواختی خارج خواهد شد.

۹- نصب لوازم

شروع نصب کلید و پریزها ،شیرآلات توالت فرنگی و روشویی پکیج ها، درب و پنجرهها و مورد بسیار مهمتر طراحی
ساخت و نصب کابینت ها میباشد. ویترین داخلی ساختمان چیست؟
همچون که در نمای ساختمان بر طراحی خاص و اجرای هنرمندانه تاکید داشتیم در قسمت کابینت هم باید حتماً از طراح و مجری حرفه ای و با سلیقه استفاده کرد که ویترین داخلی ساختمان محسوب میشود تا بتواند حس خوبی را منتقل و دلربایی کند.
حال با توجه به اتمام کار و لکه گیریهای نقاشی ناشی از صدمات حین کار و اجرای حیاط سازی و پیاده رو انجام مشود که میتواند جلوه خوبی به فضای بیرونی و داخلی حیاط بدهد.

۱۰- پایان کار و سند

اقدام به درخواست پایان کار ساختمان از شهرداری و پس از آن درخواست سند از اداره ثبت و املاک، مراحل آخر ساخت میباشند که پس از طی روند اداری آنها را دریافت خواهیم کرد. پیشنهاد ما به شما در شروع فرآیند تحقیق خود برای ساخت و انتخاب سازنده قابل اعتماد با گروه ما تماس و مشاوره رایگان دریافت نمایید گروه تکسا میتواند همراه و همکام شما از ابتدا تا انتهای پروژه ساخت باشد.